Hoe ben ik? Persoonsvorming

Nadenken over wie je bent en hoe je daar uiting aan geeft zijn onlosmakelijk verbonden aan cultuureducatie. In sommige lessen leggen we er extra de nadruk op.

Cultuureducatie inzetten om te werken aan persoonsvorming is een logische keuze. Voor het kijken naar kunst en om zelf kunst maken is verbeelding nodig.
Bij het kijken naar kunst leer je om door de ogen van de maker naar de wereld en naar jezelf te kijken. En bij het maken van kunst leer je uitdrukking te geven aan wat je voelt en denkt. In vrijwel al onze onderwijsactiviteiten is dit aan de orde. Bij sommige activiteiten leggen we er extra de nadruk op.

Hieronder een aantal activiteiten die bijdragen aan persoonsvorming. U heeft waarschijnlijk een idee hoe u aan persoonsvorming wilt werken met uw leerlingen. Neem contact met ons op, we doen u een voorstel dat aansluit op uw wensen.

Kunstenaar in de klas

Workshop van 1,5 uur
voor groep 3, 4

Uw leerlingen maken kennis met een echte Rotterdamse kunstenaar die zij het hemd van het lijf mogen vragen. Daarna gaan ze zelf aan de slag.

Ik ben kwijt

Muziekvoorstelling
voor groep 1 en 2

In de voorstelling ‘Ik ben kwijt’ gaan uw leerlingen op muzikale reis door Rotterdam. Het belooft een rit vol verrassingen te worden.

Waarom jij er bent - Filosoferen

Workshop van 1,5 uur
voor groep 1 t/m 3

Aan de hand van het prentenboek  'Waarom jij er bent , praten en tekenen uw leerlingen over wat hen bijzonder maakt en wat de reden is dat zij er zijn.  

Gelukkig en lang

Meespeelvoorstelling van 45 minuten voor groep 1 en 2

Gelukkig en lang is een verrassende sprookjesachtige meespeelvoorstelling waarin kinderen zowel meedoen als kijken.