Eindpresentatie Accent Praktijkonderwijs

“Als ik aan Rotterdam denk, dan denk ik aan Feyenoord,” 

“Als ik aan Rotterdam denk, dan denk ik aan Feyenoord,” vertelt een leerling van Accent Praktijkonderwijs Centrum. Hij geeft toelichting bij de stop motion film die hij samen met drie klasgenoten heeft gemaakt. Na 10 weken les presenteren de leerlingen van de eerste en tweede klassen hun eindresultaten en bewonderen ze elkaars werk. 
Na de energieke opening door een groep stralende brassbandleerlingen is de expositie Rotterdam en ik geopend. Er zijn kijkdozen waarin je je in de diergaarde waant, maskers van alle nationaliteiten die de stad rijk is, er is gedanst onder de Hofbogen en getekend in de haven.

Complimenten
De leerling bij het stop motion filmpje vertelt dat zijn groepje eerst de hele stad wilde nabouwen. “Maar dat bleek best wel veel werk. Je moet alle materialen verzamelen, alles knippen en plakken en dan alles nog in wel 300 foto’s vastleggen,” somt hij op. “Het paste gewoon niet in de tijd dus we moesten een ander plan maken.” Dat werd dus De Kuip, waar een wedstijd tussen Ajax en Feyenoord wordt gespeeld. “Het was wel even wennen voor een deel van de groep.” Maar het resultaat mag er zijn. Ze krijgen veel complimenten voor hun werk. 
Over vier weken begint de volgende lessenserie. Het zou wel eens druk kunnen worden bij stop motion.

Interesse?
Op Accent Praktijkonderwijs centrum is cultuureducatie een volwaardig onderdeel van het curriculum. “Het maakt onze leerlingen niet alleen vrolijk en ons onderwijsaanbod veelzijdig, maar brengt leerlingen ook samen. Want als je iets met elkaar maakt, geeft dat een bijzondere band.” Benieuwd wat cultuureducatie voor uw school kan betekenen? Neem contact op met onze adviseurs voor een vrijblijvend gesprek.