over young stage

Young stage

Doe Auditie voor 'Wat doe jij?' - Meer info»

 

Young Stage is theater. Young Stage is dans. Young Stage is muziek. Young Stage is taal!

Vanuit vier verschillende kunstdisciplines maakt SKVR met het onderwijsproject Young Stage een schoolvoorstelling met workshops en inspringtheater. Young Stage sluit aan bij de belevingswereld van leerlingen. De voorstelling met workshops gaat over actuele thema’s die herkenbaar zijn en tot de verbeelding spreken. Met 'Wat doe jij?' maken we met inspringtheater in de klas het onderwerp pesten bespreekbaar. Leerlingen worden door middel van theater, dans, muziek en taal geprikkeld om zelf aan de slag te gaan. Young Stage weet leerlingen te boeien en leert leerlingen hun talenten te ontdekken.

Zowel de makers als de spelers staan dicht bij de doelgroep. Zij spreken de taal van de leerlingen, zij weten wat leerlingen bezighoudt en wat hen uitdaagt. De groep bestaat uit vijf jonge, getalenteerde spelers, semi-professionals, die een voorbeeld vormen voor andere jongeren. Jong talent ontmoet jong talent.

Alle voorstellingen en workshops kunnen bínnen de school worden gerealiseerd en kunnen in overleg met de school worden aangepast aan specifieke wensen. De voorstelling en workshops kunnen afzonderlijk of in combinatie met elkaar afgenomen worden. Zowel de voorstellingen als de workshops zijn geschikt voor leerlingen in het primair onderwijs (groep 7/8), voortgezet onderwijs en MBO en worden gegeven door jonge docenten en spelers van Young Stage.

SKVR Young Stage - Foto: Gaby Jongenelen

foto's Gaby Jongenelen

Young Stage is een uniek concept en waardevol omdat:

  • leerlingen leren door taal, spel, dans en zang uiting te geven aan gevoelens en ervaringen
  • leerlingen leren gevoelens en ervaringen te delen in een presentatie of voorstelling
  • leerlingen kennismaken met het talent van jonge spelers
  • leerlingen uitgedaagd worden om op creatieve wijze uiting te geven aan hun interesses
  • leerlingen leren reflecteren op wat ze zien
  • leerlingen werken aan sociale competenties
  • leerlingen werken aan hun taalcompetenties

“ Als de mensen na de schoolvoorstelling nog denken of praten over de voorstelling dan heb je het goed gedaan. ”

Darleen Lopes, speler Young Stage