Lessenserie voor groep nul en voor- en vroegschoolse educatie

Kunst als middel om taal en begripsvorming te stimuleren
 

Kunstlessen voor peuters zijn hét middel om taalontwikkeling en begripsvorming te stimuleren. SKVR biedt een lessenserie aan waarin peuters op een speelse manier kennismaken met kunstdisciplines zoals beeldende vorming, dans, muziek en theater. Dansend, zingend, schilderend, kleiend, spelend en luisterend zijn de peuters bezig met het thema van de dag.

In zes weken creëren kunstvakdocenten van SKVR in de lessen een rijke leeromgeving voor peuters, hun ouders en peuterleidsters. De kunstlessen sluiten aan bij het thema en/of de methode waarmee de groep werkt (bijvoorbeeld Puk & Ko of de Piramide-methode).

De lessen voor de peuters worden altijd in het bijzijn van één van de (groot-)ouders en hun peuterleid(st-)er gegeven. Aansluitend bespreekt de docent met de ouders en begeleiders thema’s en activiteiten die aan bod zijn gekomen in de lessenserie. De docent geeft liedjes of ander lesmateriaal mee.

SKVR geeft ook trainingen voor peuterleidsters. Hierin krijgen zij handvatten aangereikt om taalontwikkeling en begripsvorming te bevorderen door middel van dans, muziek, beeldend en theater.

De pluspunten van deze lessenserie op een rij:
• Stimuleren taalontwikkeling en begripsvorming
• Verschillende kunstdisciplines in de les
• Lessenserie van 6 lessen
• Aansluiting bij de methode van de nulgroepen
• Ouderparticipatie


Contact:
Wilt u meer informatie of direct een lessenserie aanvragen, neem dan contact op met
SKVR Onderwijs, contactpersoon primair onderwijs: Ivy Coenegracht
Bel tijdens kantooruren: 010 - 271 8320
of stuur een mail naar: onderwijs@skvr.nl

Ivy Coenegracht, coördinator primair onderwijs, projectleider KunstID

Foto: Ivy Coenegracht, coördinator primair onderwijs

 

meer over skvr onderw•s

Contact & Samenwerken

Kies op thema

Leren Loont! en SKVR

Nieuws

In ontwikkeling: Wetenschap & Technologie op een onbewoond eiland
In ontwikkeling: Wetenschap & Technologie op een onbewoond eiland
Onderzoekend leren met techniek én verbeelding De...
Portret leerlingen Ieder Kind een Instrument in AD
Portret leerlingen Ieder Kind een Instrument in AD
Waarom kies je voor een bepaald instrument? Hoe is het om mee...
Leer het van een pro: Yannick Hiwat op de Talmaschool
Leer het van een pro: Yannick Hiwat op de Talmaschool
De Talma is een Ieder Kind een Instrument school van het...

Agenda

Publicaties